20 tammikuuta 2016

Hiljaiseloa...

Blogin päivittely on jäännyt vähän vähemmälle heppakiireiden vuoksi. Olen ollut joka päivä tallilla ratsastamassa ja koeviikkokin painaa päälle niin kouluhommia on tehtävä..

kuva perjantailta(?)

Maneesissa oli menossa tunti kun tulin ratsastamaan, mutta onneksi tunnin pitäjä antoi minun ystävällisesti olla maneesin toisessa päädyssä joten minun ei tarvinnut mennä ulkona pimeässä!
Kävelin Sabun kanssa aluksi n. 10minuuttia aivan pitkin ohjin molempiin suuntiin jonka jälkeen tein muutamia pysähdyksiä ja isoja ympyröitä. Seuraavaksi tein käynnissä västöjä ja ympyröitä tavoitteena rentous. Minun täytyy oppia olla itse rento ja muistaa ettei Sabu tarvitse niin vahvaa tukea jaloilla kuin Lamoca tarvitsi! :D Noh, ajan kanssa :) !
 Ravissa menin muutaman kieroksen ihan suoraan tehden pääty-ympyrän aina L:llään (/olin siis puolikkaalla maneesilla koko ajan) ja suunnan vaihdon jälkeen tein saman toiseen suuntaan.
Tein ravi-pysähdys-ravi siirtymiä paljon jonka jälkeen tempon lisäyksiä ravissa ja laukassa. Lopuksi annoin Sabun venyttää kaulaa eteen ja alas. Heppa olikin lopuksi tosi rento! Hoidin Sabun pois ja annoin namin, jonka jälkeen toin sille vielä vettä yöksi.





Käytiin Sabun kanssa maanantaina estetunnilla, treenamassa. Sabu oli oikein hieno, ja minun täytyy muistaa etten lähde ennen hevosta hyppyyn mukaan!!! 
Teimme alkuverkassa väistöjä ravissa molempiin suuntiin, jonka jälkeen teimme laukka työskentelyä. Sabu oli verkassa hyvä, ja minun täytyy istua rauhassa selässä, vaikka Sabu innostuisikin :D Hyppäsimme pystyä niin, että teimme voltin C: hen jonka jälkeen hyppäsimme pienen pystyn. Raija sanoi, että minun pitää muistaa taivuttaa Sabua myös voltin jälkeen kulmassa.   Tulimme linjaa vielä toisesta suunasta ja sarjaa jossa oli ensin ristikko ja sitten pysty.
Kyllä tästä hyvää tulee! 
Tunnin jälkeen laitoin vielä linimenttiä kaikkiin jalkoihin ja harjasin Sabun oikein hyvin!

Pahoittelen kuvan laatua..
Mutta Sabu <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi!